För mäklare/köpare

Här finner du som mäklare/köpare relevant information såsom årsredovisning.

Föreningens fastighet består av 36 lägenheter varav en är hyresrätt. Den totala lägenhetsytan är 1588 kvm och övriga utrymmen omfattar 456 kvm.

Föreningens organisationsnummer är 769605-3599

Föreningen håller årsstämma på våren. Styrelsen består av ordförande, sekreterare, ytterligare två ordinarie ledamöter och två suppleanter.

Föreningen använder sig av Tele2 och IP-Only som leverantör av TV, bredband och telefoni.

Två gånger per år träffas föreningsmedlemmarna för gemensamma aktiviteter

Vanliga frågor

Vad ingår i månadsavgiften? Värme och vatten, TV (Tele2:s grundutbud)

Finns det planerade avgiftsförändringar? Avgiften höjdes med 5% i januari 2023, men ingen ytterligare höjning planeras i nuläget. (Avgiften har annars varit oförändrad sedan 2006.)

Har föreningen diskuterat/planerat kommande renoveringar? Inga större renoveringsarbeten planeras under 2024.
(Stambyte gjordes 2001, taket lades om 2019-20, fasaden renoverades 2006 och fönstren senast 2017.)

Finns parkeringsplatser till fastigheten? Fastigheten har två parkeringsplatser - båda uthyrda . När någon blir ledig erbjuds den i första hand boende i huset..

Vart skickas medlemskapsansökan? Till Brf Östhammaren, Östhammarsgatan 75, 115 60 Stockholm)

För mer detaljerad information om föreningen, vänligen se Årsredovisningen:

SENASTE ÅRSREDOVISNING